1 2 3

Lakberendezés – zene – pedagógia

Sokkal több van a Nova Interior cég neve és tevékenysége mögött, mint azt a cím sugallja, de lássuk be, minden mégsem fér el egy sorban. Természetesen nem is kell, hogy elférjen, Radnai Yvette a vállalkozás pécsi irodájában beszélt szinte mindenről – startup cégük sikeréről és a siker titkáról, együttműködésekről, cégfilozófiáról és természetesen kapcsolatáról a zenével és a Pannon Filharmonikusokkal.

Önmagában már az is meglepő lehet, hogy valaki gyógypedagógusból cégtulajdonos lesz, nem is akármilyen területen, a lakberendezésben. Természetesen még ezen is lehet kicsit csavarni, hiszen cégük tagjai nemcsak „egyszerűen” lakberendezők, hanem  ingatlanokkal is kereskednek– bár azt sem a szokásos módon teszik – felkészítenek eladásra lakásokat, saját válogatású lakáskiegészítőket és bútorokat árulnak és persze lakberendeznek, 3D-s látványtervezéssel és akár kivitelezéssel együtt komplexen, ügyfeleik számára egy-egy építkezés vagy lakásátalakítás kapcsán.

Nem túlságosan régi vállalkozás a Nova Interior, hogyan indultak, mi volt a céljuk a kezdetekkor és most?

Valóban, 2017-ben alakult a cég, ketten vagyunk tulajdonosok, két pályaelhagyó, hiszen én eredetileg gyógypedagógus vagyok, üzlettársam Miseta Ildikó pedig gyógyszerész. Természetesen kitanultuk a szakmát és lakberendezőként úgy gondoltuk, hogy itt, vidéken kellene indítanunk egy ilyen vállalkozást, hiszen alig van hasonló szolgáltatás, így hiánypótló lenne a megjelenésünk. Komplex rendszerben képzeltük el mindezt, nemcsak szimplán lakberendezési szolgáltatásban gondolkodva, hanem home staging-ben is, amely egy egyre népszerűbb fogalom a szakmában és röviden az ingatlanok felkészítését jelenti eladásra. Ebből következik, hogy értékesítéssel is foglalkozunk, de kizárólag azokat a lakóingatlanokat visszük piacra, amelyeket mi készítettünk fel előzetesen az eladásra. Ezen a területen a lakosság szolgálatára is állunk, de ingatlanfejlesztőkkel is kapcsolatban vagyunk. Abban különbözik a mi munkánk más ingatlanirodáétól, hogy a mi közvetítői díjunk tartalmazza a home staging költségét is. Ahol most beszélgetünk, az Alkotmány utcában, ezt az üzletet 2018-ban nyitottuk, akkor ez kettős funkciót látott el, ebben volt a dekoráru részleg és az iroda is, de ezt egy év alatt kinőttük. Megtartottuk a helyiséget lakástextil-, bemutatóteremnek és irodának, de különböző projektek kapcsán itt találkozunk az ügyfelekkel és itt választjuk ki közösen a tapétákat, a lakástextíliákat, és az egyéb kiegészítőket. A dekoráru pedig egy új üzletbe költözött a Ferencesek utcájába, amely ennél a helyiségnél jóval nagyobb és a raktározás is megoldható ott. Ezen felül van még egy bútorraktárunk is, ahol a home staging igények kielégítésére rendelkezünk jelentősebb bútorkészlettel. Így képesek vagyunk az ügyfelek minden igényét kielégíteni, akár stílus, akár a hely adottságait illetően.

Hogyan lesz valaki gyógypedagógusból lakberendező?

Hobbi szinten mindig érdekelt a terület. Korábbi vállalkozásomban kiteljesítettem a kitűzött céljaimat és elértem mindazt, amit szakmailag szerettem volna, így egyre erősebben vonzott egy új, más terület, ami a lakberendezés. A Pannon Filharmonikusokkal már sok évre visszanyúlik a támogatói kapcsolat.  A Segítség komolyzene!  című koncertjük előtt a Ráhangoló címú foglalkozásokat vezettük több éven át a koncertlátogató fiatalok számára, illetve mi vittük évekig a PFZ Babzsák elnevezésű gyermekprogram pedagógiai részét is. Ezen keresztül ismerkedtem meg Budvári Ildikóval, a PFZ értékesítési vezetőjével, aki szintén gyógypedagógus végzettségű, vagyis kolléga, ebből is látszik, hogy milyen kicsi a világ! Ennek a projektnek a lezárultával neki is jeleztem, hogy kész vagyok továbbra is a zenekarral együttműködni, így a Nova Interior vette át a stafétabotot, amit üzlettársam is lelkesen támogatott. Tavaly Valentin-napon a Kodály Központban készítettünk egy fotósarkot, egy stílusos enteriőr részlettel, ahol a közönség fotózkodhatott, megörökítve az alkalmat. Közösen promotáljuk is egymást, a zenekar tagjai kedvezményt kapnak az üzletünkben a szolgáltatásaink árából is. Rendelkezünk egy exkluzív apartmannal, melynek a belső terét mi terveztük és kiviteleztük is, ez A Mi Otthonunk magazinban is megjelent, szóval egy komoly szakmai elismerést kivívó munka volt -  ezt is kedvezményesen a zenekar számára rendelkezésre bocsájtjuk, ha olyan vendégük érkezik, aki az otthonosabb, de exkluzív környezetet részesíti előnyben a szállodai ellátással szemben. Ezen kívül ajándékutalványokat is fel szoktunk ajánlani a zenekarnak, melyeket kisorsolhatnak, de ezek felhasználását teljes mértékben rájuk bízzuk.

Úgy tudom, hogy van kötődése személy szerint is a komolyzenéhez.

Sok éven át kórusban énekeltem a középiskolában Ivasivka tanár úr vezényletével, később az ő felnőtt kórusának, a Janus Pannonius Női Karnak is tagja voltam, majd az ebből alakult kamarakórusban is több évig énekeltem. Hangszeres zene területén valamelyest jártas vagyok, mivel furulyázni tanultam. Természetesen a PFZ koncertjeinek látogatója, az együttes nagy rajongója vagyok, a lányom pedig a Csigaház és a Segítség komolyzene! koncertjeinek rendszeres látogatója volt velem együtt.

Visszatérve a tevékenységükhöz, hogyan végzik például az ingatlanértékesítést, hiszen itt az irodában nem látok egyetlen hirdetést sem a kirakatban.

Mi nem értékesítünk behozott ingatlanokat, csak akkor foglalkozunk annak értékesítésével, ha az a mi munkánk. Ez az a home staging, amiről már beszéltem, egyelőre még szűk a keresztmetszet, vidéken még gyerekcipőben jár a dolog, ebben úttörők vagyunk a térségben.

Ha valaki bejön ebbe az irodába, mi a minimális és mi a maximális szolgáltatás, amelyre önöktől számíthat?

Ha valaki örököl egy ingatlant és a tulajdonos nem lakik ott, de kíván kezdeni valamit a lakással, el akarja adni, akkor egy állapotfelméréssel kezdődik a munka. A home staging lényege nem az, hogy eltakarjuk a hibákat, hanem azt próbáljuk elérni, hogy a szükséges javításokat, módosításokat végezzük el, majd csinosítsuk ki, amelytől az ingatlan vonzóbbá, a piacon értékesebbé, így jobban eladhatóvá tehető. Bútorkészletünkkel berendezzük az ingatlant, ha szükséges szakemberrel elvégeztetjük a tapétázást, villanyszerelővel megjavíttatjuk a kisebb hibákat, ha a konyhabútor igazításra szorul, arra is van emberünk, szóval egy kivitelező team áll rendelkezésünkre, akikkel rendszeresen dolgozunk. Olyan állagjavító és esztétikai munkát végzünk, amely a lakás összképét javítja, harmonikussá teszi. Ha a berendezéssel is végzünk, akkor az ingatlan fotózását is megoldjuk, majd felkerül a honlapunkra. A másik eset az, amikor lakják az ingatlant és így kívánják értékesíteni. Ekkor a meglévő bútorok és berendezések felhasználásával dolgozunk. Ilyenkor javaslatot teszünk a tulajdonosnak arra, hogy egy-egy nem megfelelő helyen lévő bútort helyezzünk át, vagy ha nagyon nem illik a térbe, cseréljünk le, néha egy festés is teljesen megváltoztatja a lakás összképét. Fontos, hogy a személyes holmik is az értékesítés idejére eltűnjenek, vagy azok mértéke minimálisra csökkenjen, hiszen a vevő így sokkal jobban el tudja képzelni, hogy miképp tudná birtokba venni a lakást, hogyan tudná azt a saját képére formálni. Ügyfeleinknek javasoljuk, hogy kerüljék a lakásban a zsúfoltságot, tegyék a polcokat szellőssé, ami a tágasság hatását kelti. Mi ezeket a javaslatokat összegezzük, elkészítjük, és a család eldöntheti, hogy melyek azok az elemek, amelyeket ők maguk is el tudnak végezni.

Bizonyára olyan is gyakran előfordul, hogy egy teljesen üres használt, vagy új lakást kell berendezni a tulajdonos részére?

Igen, az a lakberendezési tervezés, ami nagyon személyre szóló, hiszen az ügyfelünk fog ott lakni, az ő ízlésének, igényeinek megfelelően kell berendeznünk. Ezt nagyon sok beszélgetés és helyszínbejárás előzi meg, amely során több dolognak ki kell derülni. Például fontos szempont lehet, hogy az ügyfél otthon dolgozik-e, hány tagú a család, mekkora háztartást vezetnek, milyen gyakran fogadnak vendégeket, a szabadidő eltöltése, a főzési, étkezési szokások, és még ezer más kérdést kell tisztázni a személyre szabott lakberendezés esetében. Ha mindez megvolt, akkor inspirációs képek segítségével tájékozódunk tovább az ízlésvilágukról. Ez történhet általuk vagy általunk összeállított képgyűjtemény alapján, amelyre várjuk a visszajelzést. Sok kiderül abból, hogy az ügyfélnek mi tetszik, mondjuk 30 képből, ezen már el tudunk indulni. A tervezési folyamatban sokat segít, ha a teljes lakásról készül egy 3D modell, így az ügyfélnek is könnyebb belehelyezni magát és a bútorokat a térbe, mindenképpen támogatja a tervezést és a tervezési folyamatban a döntéseket ez a lehetőség. Az esetleges változtatásokat is kockázatmentesen meg tudjuk neki mutatni, ha például ő ragaszkodik egy markánsabb falszínhez, tapétához, akkor megnézheti, hogy ez a szín vagy minta, hogy hat abban a térben, az adott enteriőrben. Néha nagyon eltérő a látvány kicsiben egy színmintán vagy a katalógusban, mint nagy felületen a falon. A 3D látványtervezés segítségével ezt ő kockázat nélkül próbálhatja ki. Egy-egy függöny, vagy kárpit megjelenésével, vagy a színek megváltoztatásával is jelentős változás érhető el azonos berendezés mellett.  Akik már dolgoztak velünk mindig azt mondják, hogy azért jó lakberendezővel dolgozni, mert sok pénzt megspórolunk a felújítás során, minimalizáljuk a tévedések, rossz döntések kockázatát, a beruházás költséghez képest pedig nem olyan jelentős a tervezésre fordított kiadás. Ha megvesz egy burkolatot, lerakatja és kiderül, hogy nem mutat jól a burkolóanyag abban a helyiségben, akkor a visszabontás és az új vásárlás költsége többszöröse annak, amibe a lakberendezési tervezés kerül. Bútorokkal is előfordul, hogy az ügyfél megveszi, és a helyszínen derül ki, hogy nem illik a környezetbe, ekkor is jelentős pluszköltség az új beszerzése. Velünk ezek a költségek mind megtakaríthatók. Ha egy teljes tervezési folyamatot nézünk, az ügyféllel megtervezzük a tereket, kiválasztjuk az anyagokat, bútorokat, lemodellezzük azt, egyeztetünk a szakembergárdával, akik a gépészeti, villanyszerelési, vagy a festés/tapétázás munkálatait végzik el – nem kell az ügyfélnek szaladgálni kivitelezők után. Így sokszor az ingatlan egy négyzetméterre vetített árából kijön a mi munkánk költsége. Mindenki döntse el, hogy ez sok-e. Mi azt látjuk, hogy a munkánk iránt megnőtt az igény, egyrészt mert az ügyfél biztosra mehet a lakás kialakításában, másrészt mert mind a tervezés, mind a kivitelezés során nagy terhet veszünk le a válláról.  Szakértelmünkkel, tapasztalatainkkal biztos kezet nyújtunk neki, és nem utolsó sorban a tervezés segítségével mindig lépéselőnyben vagyunk a kivitelezés lebonyolítását illetően.

Úgy tudom, hogy nem csak Pécsett dolgoznak.

Valóban, ma már elmondhatjuk, hogy ha országos cég nem is vagyunk egyelőre, de a Dunántúl és Budapest már a mi „terepünk”. Ez talán annak is köszönhető, hogy nagyon figyelünk arra, hogy a szolgáltatásaink és az általunk forgalmazott termékek ár-érték arányban mindig kedvezőek legyenek. Mi garzonban is tudunk minimál költségvetésből jó színvonalat kihozni. Ezt bizonyítja az a számos lakberendezési magazin megjelenés, amit magunkénak tudhatunk ebben a tárgykörben is.

Az üzletük a Ferencesek utcájában is gondolom, a lakáskultúra olyan felfogásában kínál portékákat, amilyen a cég egésze.

Nagyon jó visszajelzéseket kapunk a vásárlóktól, ennek örülünk, megerősít bennünket abban, hogy nem egy cég termékeit kell árusítani, hanem a mi ízlésünknek és elképzeléseinknek megfelelő, de széles gyártói körből válogassunk. Egyfajta felelősségvállalás ez a mi részünkről, ezt érzik is a vásárlók, ezért szívesen keresik fel az üzletet. Webshopunk is elérhető, ott is böngészhet bárki, aki nem tud bejönni a boltunkba. Honlapunkon pedig teljes keresztmetszete látható a tevékenységünknek, rengeteg referenciával és egyéb, az ügyfeleket támogató képpel, információval. A sok magazinmegjelenésnek köszönhetően a stylist-ok is felfigyeltek ránk és válogatják a weboldalunkról kiajánlható termékeket, ez is erősíti a vállalkozásunkat.

Milyen lesz a cég néhány év múlva?

Nagyon sok tervünk van, és tudjuk, merre szeretnénk továbblépni. Egyik nagy álmunk, hogy bolthálózatot hozzunk létre a saját márkánkból, ezt az arculatot szeretnénk tovább építeni és sikerre vinni. A Pannon Filharmonikusokat illetően pedig Budvári Ildikóval tovább gondolkodunk az együttműködés új lehetőségein, mindenre nyitottak vagyunk, hiszen a PFZ egy olyan rangos művészeti szervezet, amelyre mindenki büszke lehet, hogy partnerként kapcsolatba kerül velük.

Az interjút Bereczki Lajos készítette. 

Vissza

Hírlevél
feliratkozás

Kapcsolat

jegypénztár

A Kodály Központ Jegypénztára

7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.

Különleges zárvatartási napok IDE kattintva.

Nyitvatartás:

Hétfőtől péntekig: 
10.00–18.00 óráig

A telefonos érdeklődéseket a +36 72 500 300-as telefonszámon tudjuk fogadni hétfőtől péntekig 10.00 és 18.00 óra között.

Az e-mailes megkereséseket a jegypenztar@pfz.hu címen fogadjuk.

cím

A Pannon Filharmonikusok székháza és próbaterme

7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.
közönség

Közönség
kapcsolat

Potyondi Linda
értékesítési menedzser
potyondi.linda@pfz.hu 
+36 30 866 2310

info

Sajtó
kapcsolat

Szabó Csilla
kommunikációs menedzser
press@pfz.hu
+36 30 222 7992