1 2 3

Lakberendezés – zene – pedagógia

Sokkal több van a Nova Interior cég neve és tevékenysége mögött, mint azt a cím sugallja, de lássuk be, minden mégsem fér el egy sorban. Természetesen nem is kell, hogy elférjen, Radnai Yvette a vállalkozás pécsi irodájában beszélt szinte mindenről – startup cégük sikeréről és a siker titkáról, együttműködésekről, cégfilozófiáról és természetesen kapcsolatáról a zenével és a Pannon Filharmonikusokkal.

Önmagában már az is meglepő lehet, hogy valaki gyógypedagógusból cégtulajdonos lesz, nem is akármilyen területen, a lakberendezésben. Természetesen még ezen is lehet kicsit csavarni, hiszen cégük tagjai nemcsak „egyszerűen” lakberendezők, hanem  ingatlanokkal is kereskednek– bár azt sem a szokásos módon teszik – felkészítenek eladásra lakásokat, saját válogatású lakáskiegészítőket és bútorokat árulnak és persze lakberendeznek, 3D-s látványtervezéssel és akár kivitelezéssel együtt komplexen, ügyfeleik számára egy-egy építkezés vagy lakásátalakítás kapcsán.

Nem túlságosan régi vállalkozás a Nova Interior, hogyan indultak, mi volt a céljuk a kezdetekkor és most?

Valóban, 2017-ben alakult a cég, ketten vagyunk tulajdonosok, két pályaelhagyó, hiszen én eredetileg gyógypedagógus vagyok, üzlettársam Miseta Ildikó pedig gyógyszerész. Természetesen kitanultuk a szakmát és lakberendezőként úgy gondoltuk, hogy itt, vidéken kellene indítanunk egy ilyen vállalkozást, hiszen alig van hasonló szolgáltatás, így hiánypótló lenne a megjelenésünk. Komplex rendszerben képzeltük el mindezt, nemcsak szimplán lakberendezési szolgáltatásban gondolkodva, hanem home staging-ben is, amely egy egyre népszerűbb fogalom a szakmában és röviden az ingatlanok felkészítését jelenti eladásra. Ebből következik, hogy értékesítéssel is foglalkozunk, de kizárólag azokat a lakóingatlanokat visszük piacra, amelyeket mi készítettünk fel előzetesen az eladásra. Ezen a területen a lakosság szolgálatára is állunk, de ingatlanfejlesztőkkel is kapcsolatban vagyunk. Abban különbözik a mi munkánk más ingatlanirodáétól, hogy a mi közvetítői díjunk tartalmazza a home staging költségét is. Ahol most beszélgetünk, az Alkotmány utcában, ezt az üzletet 2018-ban nyitottuk, akkor ez kettős funkciót látott el, ebben volt a dekoráru részleg és az iroda is, de ezt egy év alatt kinőttük. Megtartottuk a helyiséget lakástextil-, bemutatóteremnek és irodának, de különböző projektek kapcsán itt találkozunk az ügyfelekkel és itt választjuk ki közösen a tapétákat, a lakástextíliákat, és az egyéb kiegészítőket. A dekoráru pedig egy új üzletbe költözött a Ferencesek utcájába, amely ennél a helyiségnél jóval nagyobb és a raktározás is megoldható ott. Ezen felül van még egy bútorraktárunk is, ahol a home staging igények kielégítésére rendelkezünk jelentősebb bútorkészlettel. Így képesek vagyunk az ügyfelek minden igényét kielégíteni, akár stílus, akár a hely adottságait illetően.

Hogyan lesz valaki gyógypedagógusból lakberendező?

Hobbi szinten mindig érdekelt a terület. Korábbi vállalkozásomban kiteljesítettem a kitűzött céljaimat és elértem mindazt, amit szakmailag szerettem volna, így egyre erősebben vonzott egy új, más terület, ami a lakberendezés. A Pannon Filharmonikusokkal már sok évre visszanyúlik a támogatói kapcsolat.  A Segítség komolyzene!  című koncertjük előtt a Ráhangoló címú foglalkozásokat vezettük több éven át a koncertlátogató fiatalok számára, illetve mi vittük évekig a PFZ Babzsák elnevezésű gyermekprogram pedagógiai részét is. Ezen keresztül ismerkedtem meg Budvári Ildikóval, a PFZ értékesítési vezetőjével, aki szintén gyógypedagógus végzettségű, vagyis kolléga, ebből is látszik, hogy milyen kicsi a világ! Ennek a projektnek a lezárultával neki is jeleztem, hogy kész vagyok továbbra is a zenekarral együttműködni, így a Nova Interior vette át a stafétabotot, amit üzlettársam is lelkesen támogatott. Tavaly Valentin-napon a Kodály Központban készítettünk egy fotósarkot, egy stílusos enteriőr részlettel, ahol a közönség fotózkodhatott, megörökítve az alkalmat. Közösen promotáljuk is egymást, a zenekar tagjai kedvezményt kapnak az üzletünkben a szolgáltatásaink árából is. Rendelkezünk egy exkluzív apartmannal, melynek a belső terét mi terveztük és kiviteleztük is, ez A Mi Otthonunk magazinban is megjelent, szóval egy komoly szakmai elismerést kivívó munka volt -  ezt is kedvezményesen a zenekar számára rendelkezésre bocsájtjuk, ha olyan vendégük érkezik, aki az otthonosabb, de exkluzív környezetet részesíti előnyben a szállodai ellátással szemben. Ezen kívül ajándékutalványokat is fel szoktunk ajánlani a zenekarnak, melyeket kisorsolhatnak, de ezek felhasználását teljes mértékben rájuk bízzuk.

Úgy tudom, hogy van kötődése személy szerint is a komolyzenéhez.

Sok éven át kórusban énekeltem a középiskolában Ivasivka tanár úr vezényletével, később az ő felnőtt kórusának, a Janus Pannonius Női Karnak is tagja voltam, majd az ebből alakult kamarakórusban is több évig énekeltem. Hangszeres zene területén valamelyest jártas vagyok, mivel furulyázni tanultam. Természetesen a PFZ koncertjeinek látogatója, az együttes nagy rajongója vagyok, a lányom pedig a Csigaház és a Segítség komolyzene! koncertjeinek rendszeres látogatója volt velem együtt.

Visszatérve a tevékenységükhöz, hogyan végzik például az ingatlanértékesítést, hiszen itt az irodában nem látok egyetlen hirdetést sem a kirakatban.

Mi nem értékesítünk behozott ingatlanokat, csak akkor foglalkozunk annak értékesítésével, ha az a mi munkánk. Ez az a home staging, amiről már beszéltem, egyelőre még szűk a keresztmetszet, vidéken még gyerekcipőben jár a dolog, ebben úttörők vagyunk a térségben.

Ha valaki bejön ebbe az irodába, mi a minimális és mi a maximális szolgáltatás, amelyre önöktől számíthat?

Ha valaki örököl egy ingatlant és a tulajdonos nem lakik ott, de kíván kezdeni valamit a lakással, el akarja adni, akkor egy állapotfelméréssel kezdődik a munka. A home staging lényege nem az, hogy eltakarjuk a hibákat, hanem azt próbáljuk elérni, hogy a szükséges javításokat, módosításokat végezzük el, majd csinosítsuk ki, amelytől az ingatlan vonzóbbá, a piacon értékesebbé, így jobban eladhatóvá tehető. Bútorkészletünkkel berendezzük az ingatlant, ha szükséges szakemberrel elvégeztetjük a tapétázást, villanyszerelővel megjavíttatjuk a kisebb hibákat, ha a konyhabútor igazításra szorul, arra is van emberünk, szóval egy kivitelező team áll rendelkezésünkre, akikkel rendszeresen dolgozunk. Olyan állagjavító és esztétikai munkát végzünk, amely a lakás összképét javítja, harmonikussá teszi. Ha a berendezéssel is végzünk, akkor az ingatlan fotózását is megoldjuk, majd felkerül a honlapunkra. A másik eset az, amikor lakják az ingatlant és így kívánják értékesíteni. Ekkor a meglévő bútorok és berendezések felhasználásával dolgozunk. Ilyenkor javaslatot teszünk a tulajdonosnak arra, hogy egy-egy nem megfelelő helyen lévő bútort helyezzünk át, vagy ha nagyon nem illik a térbe, cseréljünk le, néha egy festés is teljesen megváltoztatja a lakás összképét. Fontos, hogy a személyes holmik is az értékesítés idejére eltűnjenek, vagy azok mértéke minimálisra csökkenjen, hiszen a vevő így sokkal jobban el tudja képzelni, hogy miképp tudná birtokba venni a lakást, hogyan tudná azt a saját képére formálni. Ügyfeleinknek javasoljuk, hogy kerüljék a lakásban a zsúfoltságot, tegyék a polcokat szellőssé, ami a tágasság hatását kelti. Mi ezeket a javaslatokat összegezzük, elkészítjük, és a család eldöntheti, hogy melyek azok az elemek, amelyeket ők maguk is el tudnak végezni.

Bizonyára olyan is gyakran előfordul, hogy egy teljesen üres használt, vagy új lakást kell berendezni a tulajdonos részére?

Igen, az a lakberendezési tervezés, ami nagyon személyre szóló, hiszen az ügyfelünk fog ott lakni, az ő ízlésének, igényeinek megfelelően kell berendeznünk. Ezt nagyon sok beszélgetés és helyszínbejárás előzi meg, amely során több dolognak ki kell derülni. Például fontos szempont lehet, hogy az ügyfél otthon dolgozik-e, hány tagú a család, mekkora háztartást vezetnek, milyen gyakran fogadnak vendégeket, a szabadidő eltöltése, a főzési, étkezési szokások, és még ezer más kérdést kell tisztázni a személyre szabott lakberendezés esetében. Ha mindez megvolt, akkor inspirációs képek segítségével tájékozódunk tovább az ízlésvilágukról. Ez történhet általuk vagy általunk összeállított képgyűjtemény alapján, amelyre várjuk a visszajelzést. Sok kiderül abból, hogy az ügyfélnek mi tetszik, mondjuk 30 képből, ezen már el tudunk indulni. A tervezési folyamatban sokat segít, ha a teljes lakásról készül egy 3D modell, így az ügyfélnek is könnyebb belehelyezni magát és a bútorokat a térbe, mindenképpen támogatja a tervezést és a tervezési folyamatban a döntéseket ez a lehetőség. Az esetleges változtatásokat is kockázatmentesen meg tudjuk neki mutatni, ha például ő ragaszkodik egy markánsabb falszínhez, tapétához, akkor megnézheti, hogy ez a szín vagy minta, hogy hat abban a térben, az adott enteriőrben. Néha nagyon eltérő a látvány kicsiben egy színmintán vagy a katalógusban, mint nagy felületen a falon. A 3D látványtervezés segítségével ezt ő kockázat nélkül próbálhatja ki. Egy-egy függöny, vagy kárpit megjelenésével, vagy a színek megváltoztatásával is jelentős változás érhető el azonos berendezés mellett.  Akik már dolgoztak velünk mindig azt mondják, hogy azért jó lakberendezővel dolgozni, mert sok pénzt megspórolunk a felújítás során, minimalizáljuk a tévedések, rossz döntések kockázatát, a beruházás költséghez képest pedig nem olyan jelentős a tervezésre fordított kiadás. Ha megvesz egy burkolatot, lerakatja és kiderül, hogy nem mutat jól a burkolóanyag abban a helyiségben, akkor a visszabontás és az új vásárlás költsége többszöröse annak, amibe a lakberendezési tervezés kerül. Bútorokkal is előfordul, hogy az ügyfél megveszi, és a helyszínen derül ki, hogy nem illik a környezetbe, ekkor is jelentős pluszköltség az új beszerzése. Velünk ezek a költségek mind megtakaríthatók. Ha egy teljes tervezési folyamatot nézünk, az ügyféllel megtervezzük a tereket, kiválasztjuk az anyagokat, bútorokat, lemodellezzük azt, egyeztetünk a szakembergárdával, akik a gépészeti, villanyszerelési, vagy a festés/tapétázás munkálatait végzik el – nem kell az ügyfélnek szaladgálni kivitelezők után. Így sokszor az ingatlan egy négyzetméterre vetített árából kijön a mi munkánk költsége. Mindenki döntse el, hogy ez sok-e. Mi azt látjuk, hogy a munkánk iránt megnőtt az igény, egyrészt mert az ügyfél biztosra mehet a lakás kialakításában, másrészt mert mind a tervezés, mind a kivitelezés során nagy terhet veszünk le a válláról.  Szakértelmünkkel, tapasztalatainkkal biztos kezet nyújtunk neki, és nem utolsó sorban a tervezés segítségével mindig lépéselőnyben vagyunk a kivitelezés lebonyolítását illetően.

Úgy tudom, hogy nem csak Pécsett dolgoznak.

Valóban, ma már elmondhatjuk, hogy ha országos cég nem is vagyunk egyelőre, de a Dunántúl és Budapest már a mi „terepünk”. Ez talán annak is köszönhető, hogy nagyon figyelünk arra, hogy a szolgáltatásaink és az általunk forgalmazott termékek ár-érték arányban mindig kedvezőek legyenek. Mi garzonban is tudunk minimál költségvetésből jó színvonalat kihozni. Ezt bizonyítja az a számos lakberendezési magazin megjelenés, amit magunkénak tudhatunk ebben a tárgykörben is.

Az üzletük a Ferencesek utcájában is gondolom, a lakáskultúra olyan felfogásában kínál portékákat, amilyen a cég egésze.

Nagyon jó visszajelzéseket kapunk a vásárlóktól, ennek örülünk, megerősít bennünket abban, hogy nem egy cég termékeit kell árusítani, hanem a mi ízlésünknek és elképzeléseinknek megfelelő, de széles gyártói körből válogassunk. Egyfajta felelősségvállalás ez a mi részünkről, ezt érzik is a vásárlók, ezért szívesen keresik fel az üzletet. Webshopunk is elérhető, ott is böngészhet bárki, aki nem tud bejönni a boltunkba. Honlapunkon pedig teljes keresztmetszete látható a tevékenységünknek, rengeteg referenciával és egyéb, az ügyfeleket támogató képpel, információval. A sok magazinmegjelenésnek köszönhetően a stylist-ok is felfigyeltek ránk és válogatják a weboldalunkról kiajánlható termékeket, ez is erősíti a vállalkozásunkat.

Milyen lesz a cég néhány év múlva?

Nagyon sok tervünk van, és tudjuk, merre szeretnénk továbblépni. Egyik nagy álmunk, hogy bolthálózatot hozzunk létre a saját márkánkból, ezt az arculatot szeretnénk tovább építeni és sikerre vinni. A Pannon Filharmonikusokat illetően pedig Budvári Ildikóval tovább gondolkodunk az együttműködés új lehetőségein, mindenre nyitottak vagyunk, hiszen a PFZ egy olyan rangos művészeti szervezet, amelyre mindenki büszke lehet, hogy partnerként kapcsolatba kerül velük.

Az interjút Bereczki Lajos készítette. 

Back

Contact

jegypénztár

Ticket Office of Kodály Centre

7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.

Special closing days HERE.

Opening hours:
From Monday to Friday:
10 AM – 6 PM

Telephone inquiries can be made via +36 72 500 300 from Monday to Saturday from 10 AM to 6 PM.

Email inquiries are welcome at jegypenztar@pfz.hu.

cím

The Headquarters and Rehearsal Room of the Pannon Philharmonic

7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.

közönség

Public relations

Ms. Linda Potyondi
sales representative
potyondi.linda@pfz.hu 
+36 30 866 2310

info

Press relations

Ms. Csilla Szabó
communications manager
press@pfz.hu
+36 30 222 7992