1 2 3

Nemcsak szórakoztat, leendő marketingeseket is oktat zenekarunk

A Pannon Filharmonikusok menedzsmentje immár második éve vállal szerepet a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar marketing mesterszakos hallgatóinak képzésében. A „Kulturális intézmények és szervezetek marketingje” elnevezésű tárgy hallgatói – Pavluska Valéria (képünkön) egyetemi docens vezetésével – az előző évfolyamhoz hasonlóan az idén is kihelyezett foglalkozáson vettek részt a Pannon Filharmonikusoknál, ahol a zenekar marketing munkáját tanulmányozták.

A kurzus keretében – az elméleti tananyag elsajátítása mellett – a hallgatók kiscsoportban projektmunkát végeztek és különböző gyakorlati feladatokat oldottak meg. Ennek során többek között ellátogattak néhány jelentősebb pécsi kulturális intézménybe, és az ottani szakemberek segítségével marketing szempontból vizsgálták  a működést, az ott folyó programokat és tevékenységeket. A látogatások után a hallgatók beszámolót készítettek, amelyben komplex szempontrendszer alapján értékelték az intézmény marketing munkáját.

 

A 2012/13-as tanév őszi szemeszterében a Pannon Filharmonikusok mellett a Tudásközpont, a Janus Pannonius Múzeum és a Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft. marketingmunkájának tanulmányozása került a kurzus gyakorlati programjába.


„A Pannon Filharmonikusok a város egyik legjelentősebb kulturális intézménye, már csak ezért sem lehet kihagyni a sorból. Ám nagy szerencsénkre itt a marketing alkalmazása olyan tudatosan és komplexen, olyan magas színvonalon és olyan hatékonysággal történik, hogy nyugodtan elmondhatjuk, megtaláltunk benne egy "best practice-t".  Személy szerint is nagyon örülök, hogy a hallgatók egy olyan komplex marketinggyakorlatot tanulmányozhatnak, amely nagymértékben lefedi az elméletben tanultakat. Ez nem túl gyakori még az üzleti világban sem, nemhogy a kulturális szférában. Így sokkal könnyebb a tanítás, hiszen szinte minden marketing kérdésre ott a gyakorlati példa” - mondta Pavluska Valéria, aki szerint a kulturális intézmények marketingje speciális szemléletet és tudást igényel.

 

A marketing alaphelyzet ugyanaz, mint bármely más esetben: az intézmény eredményes működése érdekében meg kell teremteni a közönség elégedettségét és ki kell alakítani a tartós közönségkapcsolatokat. Ehhez pedig a marketing teljes apparátusa felhasználható. Kulturális intézmény esetében azonban más a fogyasztó, a vevő viselkedése is, hiszen köztudomású, hogy a kulturális fogyasztásnak vannak sajátos feltételei, például az előzetes ismeretek megléte, amely fokozza a befogadó élményét. „Ezt – legalább részben – megteremtheti maga a kulturális intézmény is, hiszen a beavató, a gyermek, az ifjúsági programokkal kinevelheti a maga közönségét. Ez is specifikus marketing feladat, s a tény, hogy a termék (a művészeti alkotás) nem alakítható a fogyasztó igényéhez azt jelenti, hogy a kultúraközvetítés módjában kell többet tenni a vonzerő megteremtéséért – véli Pavluska Valéria egyetemi docens.

 

 

Vissza

Hírlevél
feliratkozás

Kapcsolat

jegypénztár

A Kodály Központ Jegypénztára

7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.
+36 72 500 300
jegypenztar@pfz.hu

Nyitvatartás
H–Cs: 10.00–18.00
P: 10.00–18.00
Szo–V: zárva, nyitás csak rendezvény esetén annak kezdete előtt másfél órával

cím

A Pannon Filharmonikusok székháza és próbaterme

7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.
közönség

Közönség
kapcsolat

Potyondi Linda
értékesítési menedzser
potyondi.linda@pfz.hu 
+36 30 866 2310

info

Sajtó
kapcsolat

Szabó Csilla
kommunikációs menedzser
press@pfz.hu
+36 30 222 7992