1 2 3

Nemcsak szórakoztat, leendő marketingeseket is oktat zenekarunk

A Pannon Filharmonikusok menedzsmentje immár második éve vállal szerepet a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar marketing mesterszakos hallgatóinak képzésében. A „Kulturális intézmények és szervezetek marketingje” elnevezésű tárgy hallgatói – Pavluska Valéria (képünkön) egyetemi docens vezetésével – az előző évfolyamhoz hasonlóan az idén is kihelyezett foglalkozáson vettek részt a Pannon Filharmonikusoknál, ahol a zenekar marketing munkáját tanulmányozták.

A kurzus keretében – az elméleti tananyag elsajátítása mellett – a hallgatók kiscsoportban projektmunkát végeztek és különböző gyakorlati feladatokat oldottak meg. Ennek során többek között ellátogattak néhány jelentősebb pécsi kulturális intézménybe, és az ottani szakemberek segítségével marketing szempontból vizsgálták  a működést, az ott folyó programokat és tevékenységeket. A látogatások után a hallgatók beszámolót készítettek, amelyben komplex szempontrendszer alapján értékelték az intézmény marketing munkáját.

 

A 2012/13-as tanév őszi szemeszterében a Pannon Filharmonikusok mellett a Tudásközpont, a Janus Pannonius Múzeum és a Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft. marketingmunkájának tanulmányozása került a kurzus gyakorlati programjába.


„A Pannon Filharmonikusok a város egyik legjelentősebb kulturális intézménye, már csak ezért sem lehet kihagyni a sorból. Ám nagy szerencsénkre itt a marketing alkalmazása olyan tudatosan és komplexen, olyan magas színvonalon és olyan hatékonysággal történik, hogy nyugodtan elmondhatjuk, megtaláltunk benne egy "best practice-t".  Személy szerint is nagyon örülök, hogy a hallgatók egy olyan komplex marketinggyakorlatot tanulmányozhatnak, amely nagymértékben lefedi az elméletben tanultakat. Ez nem túl gyakori még az üzleti világban sem, nemhogy a kulturális szférában. Így sokkal könnyebb a tanítás, hiszen szinte minden marketing kérdésre ott a gyakorlati példa” - mondta Pavluska Valéria, aki szerint a kulturális intézmények marketingje speciális szemléletet és tudást igényel.

 

A marketing alaphelyzet ugyanaz, mint bármely más esetben: az intézmény eredményes működése érdekében meg kell teremteni a közönség elégedettségét és ki kell alakítani a tartós közönségkapcsolatokat. Ehhez pedig a marketing teljes apparátusa felhasználható. Kulturális intézmény esetében azonban más a fogyasztó, a vevő viselkedése is, hiszen köztudomású, hogy a kulturális fogyasztásnak vannak sajátos feltételei, például az előzetes ismeretek megléte, amely fokozza a befogadó élményét. „Ezt – legalább részben – megteremtheti maga a kulturális intézmény is, hiszen a beavató, a gyermek, az ifjúsági programokkal kinevelheti a maga közönségét. Ez is specifikus marketing feladat, s a tény, hogy a termék (a művészeti alkotás) nem alakítható a fogyasztó igényéhez azt jelenti, hogy a kultúraközvetítés módjában kell többet tenni a vonzerő megteremtéséért – véli Pavluska Valéria egyetemi docens.

 

 

Back

Contact

jegypénztár

Ticket Office of Kodály Centre

7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.
jegypenztar@pfz.hu
+36-72-500-300

Opening hours:
Mon–Thu: 10.00–6.00 pm
Fri: 10.00–6.00 pm
Sa–Su: only on performance days, open from 90 minutes before the performance start time

cím

The Headquarters and Rehearsal Room of the Pannon Philharmonic

7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.

közönség

Public relations

Ms. Linda Potyondi
sales representative
potyondi.linda@pfz.hu 
+36 30 866 2310

info

Press relations

Ms. Csilla Szabó
communications manager
press@pfz.hu
+36 30 222 7992