1 2 3

A létezés feltétele

Mayu Kishima, napjaink egyik legvirtuózabb japán hegedűművésze a Pannon Filharmonikusok 2019/2020-as évadában Gilbert Varga vezényletével mutatkozik be a magyar közönség előtt. A fiatal művésznővel Édouard Lalo Spanyol szimfóniája kapcsán beszélgettünk pályájáról és tapasztalatairól, valamint a magyar zenei színtérhez fűződő kapcsolatáról.

Hogy kezdődött a zenei karriered?

Három éves voltam, amikor hegedű került a kezembe. A mai napig nincs kétségem, hogy mindennek így kellett történnie. Édesanyám gyakran vitt koncertekre, balett- és operaelőadásokra. Emlékszem, hogy bár sosem unatkoztam a közönség soraiban, mindig arról álmodoztam, hogy egyszer én állok majd a színpadon.

Mi a legfőbb inspirációd az életben?

A zene számomra a létezés feltétele.

Sok zenészt leblokkolnak a versenyhelyzetek. Te bármilyen színpadon biztonságban érzed magad?

13 éves voltam, amikor megnyertem a Nemzetközi Henryk Wieniawski Hegedűversenyt, és a későbbiekben is több, különböző megmérettetésen vettem részt, de be kell, hogy valljam: minden egyes versenyszituáció megviselt lelkileg. Úgy gondolom, képtelenség eldönteni, hogy ki jobb és ki rosszabb. Pillanatképek vannak, ami alapján csak az egyéni preferenciák győzhetnek.  A sanghaji Isaac Stern Hegedűversenyen volt az utolsó ilyen alkalom. Megnyertem, mert nem a versenyszituációra, hanem csakis magamra koncentráltam.

Edouard Lalo Spanyol szimfóniáját fogod játszani a Pannon Filharmonikusokkal, vagyis egy japán művész tolmácsolásában egy spanyol származású francia zeneszerző művét hallhatja majd a magyar közönség. Hogyan születhet meg a közös nyelv ebben a programban?

Japánban születtem, de Németországban nőttem fel, emellett egy évtizeden keresztül, évi négy hónapot Oroszországban töltöttem. Többféle kultúra alakította ki a személyiségem. Valószínűleg ezért mondta egy alkalommal Gilbert Varga karmester, hogy „nem vagyok tipikus japán”, végeredményben azonban mégis a szülőhelyem határoz meg leginkább. Hogy ez a sok kulturális adalék ezúttal milyen hangzást eredményez, azt szívesen megkérdezném a közönségtől a koncert után. Gyerekkoromban egyébként már játszottam ezt a művet, és nagyon örülök, hogy felnőttként ismét dolgozhatok rajta, hiszen egy bonyolult, de gyönyörű darabról van szó, ami színpompás, drámai, a tűzhöz hasonlatos, amit néha meg is kell tudni fékezni.

Gilbert Vargával nem ez az első koncerted. Hogyan találkoztatok?

A maestróval 2009-ben játszhattam először a Nemzetközi Erzsébet Királyné Zenei Verseny fináléjában. A koncert után meghívást kaptam tőle egy tajpeji koncertre.

Először lépsz színpadra Magyarországon, de ha jól tudom a magyar zenei élet nem idegen számodra.

Több magyar zenész barátom van, és néhány alkalommal jártam már olyan éttermekben, ahol élőben szólt a magyar népzene. Nagyon kedvelem ezt a stílust. Úgy gondolom, hogy a magyarok nagyon nyitottak, és nemcsak előadni, hanem hallgatni is szeretik a zenét, a muzsikusok pedig mintaszerűen teremtenek kapcsolatot a hallgatósággal.

Milyen terveid vannak a közeljövőben?

Szeretnék több Csajkovszkijt én Mendelssohnt játszani, illetve új repertoárt építeni. Mindig van egy-egy új „szerelemdarab” az életemben, de mivel nem könnyű évek múltán is ugyanolyan átéléssel megformálni egy művet, ami korábban sokat jelentett, ezért folyton az újításra törekszem.

Vissza

Hírlevél
feliratkozás

Kapcsolat

jegypénztár

A Kodály Központ Jegypénztára

7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.

Különleges zárvatartási napok IDE kattintva.

Nyitvatartás:

Hétfőtől péntekig: 
10.00–18.00 óráig

A telefonos érdeklődéseket a +36 72 500 300-as telefonszámon tudjuk fogadni hétfőtől péntekig 10.00 és 18.00 óra között.

Az e-mailes megkereséseket a jegypenztar@pfz.hu címen fogadjuk.

cím

A Pannon Filharmonikusok székháza és próbaterme

7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.
közönség

Közönség
kapcsolat

Potyondi Linda
értékesítési menedzser
potyondi.linda@pfz.hu 
+36 30 866 2310

info

Sajtó
kapcsolat

Szabó Csilla
kommunikációs menedzser
press@pfz.hu
+36 30 222 7992