Az Európai Bizottság új kulturális és kreatív stratégiája
2012 szeptemberében tette közzé az Európai Bizottság az új stratégiáját, amelynek célja a kulturális és kreatív ágazatok versenyképességének növelése. (Midday Express)
Az Európai Bizottság 2012. szeptember 26-án bemutatta új stratégiáját, amelynek célja, hogy feltárja az Európai Unió kulturális és kreatív szektorának munkahelyteremtő és növekedést elősegítő hatását. A többek között az építészetben, kulturális örökségben, dizájnban, fesztiválokban, filmekben és televízióban, zenében és művészetben tevékenykedő cégek és szervezetek az Európai Unió GDP-jének 4,5%-át teszik ki. A kreatív és kulturális szektor azonban komoly kihívásokkal néz szembe a digitális átállás, a globalizáció, a piacok széttagoltsága miatt.
A Bizottság új stratégiájának célja a kulturális és kreatív ágazatok versenyképességének és export-lehetőségeinek növelése. „Európa kulturális és kreatív szektora nemcsak a kulturális sokszínűséghez szükséges, de fontos szerepet játszik a tagállamok és régiók szociális és gazdasági fejlődésében is.” – nyilatkozta az új stratégia kapcsán Androulla Vassiliou, az Európai Bizottság oktatási, kulturális, többnyelvűségi és ifjúsági biztosa. A Bizottság új stratégiáját a Promoting cultural and creative sectors for growth and jobs in the EU (A kulturális és kreatív ágazatok támogatása a növekedésért és a munkahelyekért az EU-ban) című dokumentumban tették közzé.
Forrás: www.kulturpont.hu
VisszaHírlevél
feliratkozás
Kapcsolat
A Kodály Központ Jegypénztára
7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.
+36 72 500 300
jegypenztar@pfz.hu
Nyitvatartás:
H–Cs: 10.00–18.00
P: 10.00–18.00
Szo–V: zárva, nyitás csak rendezvény esetén annak kezdete előtt másfél órával
A Pannon Filharmonikusok székháza és próbaterme
7622 Pécs,Breuer Marcell sétány 4.