1 2 3

Meláth Andrea, Kertesi Ingrid és „A Három Szoprán”

Nincs egy esztendeje, hogy elindult a PTE Zeneművészeti Intézetében az operatagozaton az MSc képzés három hallgatóval, de az énekesek ilyen rövid idő alatt is megtalálták a kapcsolatot a pécsi közönséggel. Gulyás Dénes Mesés opera sorozatában, a szcenizált Julius Caesar operaelőadásban hallhattuk őket, de most jön csak az igazi bemutató, „A Három Szoprán” a Mesterek és Tanítványaik című hangversenyen a Kodály Központban közismert áriákat fog énekelni. Meláth Andrea a tagozat vezetője (őt A kékszakállú herceg vára Juditjaként kedvelte meg a pécsi közönség, de az egész világon híres ebben a szerepében)  két hölgyet, Szente Melindát és a Japánból érkezett Ayane Imait készít színpadra a hármasból.

– Ayane úgy került ide, hogy Japánban, Hokkaidó szigetén, Szapporóban tartottam mesterkurzust és ott figyeltem fel a különleges hangi adottságokkal rendelkező lányra.  Hokkaidó szigetén egyébként operaház sincs, Ayane Magyarországon járt először operaelőadáson. Rengeteg információt gyűjtött aztán itt a színpadi játékról – mondja el a japán énekesnő helyett a tanárnő –, miután Ayane a magyar és az angol nyelvből is még csak az alapskálát gyakorolja.

 

– Szente Melindával régebbi keletű a viszonyom, negyedik éve dolgozunk együtt, ő alig 18 évesen került hozzánk – számol be a másik tanítványáról Meláth Andrea.  Ugyancsak fantasztikus tehetség, s igen egyenletesen fejlődik. Azt pedig feltétlenül emelje ki, hogy a Pannon Filharmonikusoknak köszönhetjük ezt a rendkívüli estet, mert ők biztosítják a zenei kíséretet, és a Kodály Központot az áriavizsgánkhoz.  

 

 


– Amit vártam, azt kapom az MSc képzéstől, kevésbé a technikára, sokkal inkább a színpadi megjelenésre összpontosítunk – összegez az operatagozat legfelső szintjéről Szente Melinda, aki beszámol a közös műsorukról is. – A zenei korszakokat a romantika végéig vázoljuk majd az opera világából több képben, olyan híres darabokból válogatva, mint a Don Giovanni, az Anyegin, vagy a Rómeó és Júlia.


Megkérdeztük azt is, hogy miként fér meg három szoprán egy csárdában?  
– Nagyon jóban vagyunk, és mindig figyelni fogjuk egymás életét, sikereit.

 

Meláth Andrea a szakmai folytatás útját is körvonalazza:
– Bizonyos vagyok benne, hogy idővel Szente Melinda drámai szoprán lesz. Olykor kicsit naív, máskor nagyon is életrevaló, szóval illik hozzá a most műsorra kerülő Tatjana szerepe. Ayane pedig koloratúrszoprán, egészen elképesztő képességekkel. Kitűnő hanggal a magas regiszterben, emellett a távol-keleti gyakorlattal ellentétben nem csupán technikailag kiváló, de lelke van az énekének, aurája a színpadra lépésének.

 

 

Sheer Lívia pedig lírai szoprán, de ezt már Kertesi Ingridtől, az ugyancsak világhírű opera-énekesnőtől tudjuk meg, mert Lívia az ő tanítványa.


– Úgy kezdődött, hogy az általános iskolában a diákszínpadon musicaleket énekeltem – számol be a kezdetekről Lívia. Ott derült ki, hogy érdemes a hangommal alaposabban foglalkozni. Zenés színésznőnek készültem eleinte, de az énektanárnőm rádöbbentett, tovább kell lépnem. Egyébként a hangokkal foglalkozom valamiképp kisiskolás korom óta. Angol tagozatra jártam egy Balaton-parti iskolába, majd logopédusnak tanultam, de az ének mindig topon volt, s jártam színi akadémiára is. A musicaleket viszont időközben félretettem, más ott a hangképzés, nem akarom magam összezavarni.


– Mint operaszakos oktató Líviával debütálok, Pécsett és egyébként is – mondja Kertesi Ingrid. És  hogy mit tudunk még hozzátenni az alapképzésükhöz? A hangképzési program ugyanaz, de ők technikailag már egészen magas szinten állnak, így az előadói megoldások kapnak kiemelt szerepet, melyhez hozzá tudom adni a saját operai tapasztalataimat.

 

 

 

Sheer Lívia úgy véli, a hangszíne a fő erőssége a színpadon. Azt már a tanárnő teszi hozzá, hogy „fénye” van amikor énekel, lírai szoprán hangja különleges tisztán cseng, olyan egyéni hangzású, hogy száz közül is rögtön fel lehet ismerni.


A két tanárnő aztán így összegez a pécsi áriaverseny sajátosságairól:
– Nem könnyű ebben a műfajban érvényesülni. Van aki nagyon muzikális, de külsőleg nem mutatós. Van, kinek szép hangja van, de nem igazán muzikális. A három pécsi operatagozatos növendéknél azonban együtt van minden: szépek, muzikálisak, és egyéni hangzású az énekük is, mi több a színpadi szerepléstől, a játéktól, az érzelmek visszaadásától sem rettennek meg. Innentől kezdve már csak egy kis szerencse kell ahhoz, hogy nagyobbakat lépjenek felfelé a nemzetközi pódiumra.


 

Back

Contact

jegypénztár

Ticket Office of Kodály Centre

7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.
jegypenztar@pfz.hu
+36-72-500-300

Opening hours:
Mon–Thu: 10.00–6.00 pm
Fri: 10.00–6.00 pm
Sa–Su: only on performance days, open from 90 minutes before the performance start time

cím

The Headquarters and Rehearsal Room of the Pannon Philharmonic

7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.

közönség

Public relations

Ms. Linda Potyondi
sales representative
potyondi.linda@pfz.hu 
+36 30 866 2310

info

Press relations

Ms. Csilla Szabó
communications manager
press@pfz.hu
+36 30 222 7992